سابقه حرمت چفیه در خامنه
خامنه خاستگاه فرهنگ و ادب

    

سالهای آخر جنگ تحمیلی یعنی سال ۶۶ تا پذیرش قطعنامه و حتی ۲ ماه پس از آن افتخار داشتم در مناطق جنگی حضور پیدا کنم. در آن سالها بعضی چیزها برایمان خیلی عزیز و دوست داشتنی بود که از جمله آنها چفیه بود. وقتی میخواستیم به دوست عزیزی هدیه ای بدهیم شاید عطر و چفیه اولین انتخابمان بود. تا همین عید نوروز گذشته فکر میکردم حرمت و تقدس چفیه از سالهای دفاع مقدس به یادگار مانده ولی هم صحبتی با یکی از نوکران اباعبدالله الحسین (ع) در خامنه مرا از مطلبی که سالها میدیدم و متوجه آن نبودم آگاه کرد.

     کسانیکه سعادت حضور در عزاداری روز عاشورای خامنه را داشته باشند حتما دسته عرب را که با ساختن مشابه تن بی سر سیدالشهدا و تابوتی که شبیه تشییع پیکر مظلوم کربلا همچنین پوشیدن لباس عربی شامل ردا و چفیه در کسوت اعراب اقدام به عزاداری سالار شهیدان مینمایند را بیاد دارند.مخصوصا نوحه بسیار تاثرانگیزی که جمیع اعضاء دسته با هم در میادین و دور تابوت مذکور تکرار میکنند و صد البته اشعار جانسوز و قدیمی معروف به زنجیر که دوست عزیزم صادق هادی در مصلای خامنه و در پایان مراسم عزاداری خوانده و همه را متاثر میکند.

     دوست عزیزی که خود و اکثر افراد خانواده و فامیلشان از چند نسل گذشته عضو این هیئت و دسته عزاداری هستند قدمت احترام به چفیه های مورد استفاده در این هیئت را بمن یادآوری کرده و متذکر شد در منزلشان چفیه با قدمت بیش از ۵۰ سال دارند که سالها مورد استفاده پدر و پدر بزرگش بوده و اکنون بعنوان یادگاری از گذشتگانشان نگهداری میشود.

     



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: 29 / 11 / 1388برچسب:,
ارسال توسط محمدرضا نورعلی

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 333
بازدید کل : 8953
تعداد مطالب : 13
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1


تبیلغات رایگان
جدیدترین اخبار در سایت شما


برای نمایش تصاویر گالری كلیك كنید


دریافت كد گالری عكس در وب